söndag 21 februari 2010

Kökskollage


Vips så har tre dagar gått utan bloggen. Jobbar dygnet runt känns det som med att få klart lilla webshopen så jag måste prioritera tiden, vilket gör att bloggen är en sak som blir lite lidande.
Satt förra veckan på och skissade på ett kollage till nya köket. Tror det kommer att gå i vitt/svart/trä precis som nu. Ska försöka hitta ett runt köksbord på någon loppis, det lutar mot något träfärgat, alternativt lasera det svart. Annars är det runda vita bordet IKEA PS kvarnsten väldigt fint, men vitt går bort, med tanke på vildingarnas framfart härhemma med pennor och dylikt. Vita pinnstolar har vi redan (de i kollaget heter Lilla Åland, dock inte den varianten vi har), även en stringhylla och Pappelinamatta finnes i våra ägor. Men nya gardiner ska nog inköpas, lutar mot tyget Tivoli från Spira i vit/vit eller svart/vit kombo. Sen lite gula detaljer känner jag mig sugen på, får se vad gömmorna här hemma har att erbjuda i den kulören. Marimekkos koppar från nya serien In good company är annars något jag drömmer om, så fina. Ett litet inköp som jag suktat efter länge är diskstället med kaninen, det kommer nog att få flytta in sen under våren. Sen självklart måste väggarna ha lite konst :) Funderar på mina egendesignade posters med frukterna som ni ser ovan (japp, gör lite smygreklam för webshopen ;)) blandat med lite andra små motiv i ett litet väggkollage.

3 kommentarer:

  1. Jag tror att vi skulle trivas hemskt bra i samma hem ^.^

    SvaraRadera
  2. Hej! Ha va roligt! Du å jag gillar ofta samma saker. Många saker i ditt kollage har jag i mitt kök. Ska bli spännande å se shoppen sen. Tack för inspiration!

    SvaraRadera
  3. Gult är en fantastiskt fin accentfärg! Har plockat in lite i vardagsrummet, men nu när köket ska göras om, så kommer det gå i gult med lite orange... :)

    SvaraRadera