måndag 19 juli 2010

This is so me!





Bilder: Johanna Högväg/Higway design
Ett helt fantastiskt hem hittade jag via Emmas designblogg. Innehavaren till hemmet ovan heter Johanna Högväg, är bosatt i Finland och driver egna designföretaget Highway design där hon formger superfina produkter!
Jag älskar allt med detta hem verkligen. Personligt, gammalt blandat med nytt, svart och vitt, grafiska mönster... Ja ni har säkert hört det förut ;) Tapeten i köket är en av mina personliga favoriter, är grymt sugen på att tapetsera den någonstans hemma, kanske i sovrummet...? Gillar även tapeten i barnrummet, har länge spanat in den från Sandbergs tapeter, urfin! Blir nog den som får pryda barnens rum den dagen vi får tid/råd att göra om därinne.

4 kommentarer:

  1. Absolut fantastiskt fint!! Jag önskar jag själv kunde skärpa till mig och få till något...
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Den däringa fina skänken lurade jag på, är det också hennes design? Jag fick nämligen en sån fin, ganska på pricken exakt likadan från 40-talet i julas. Dock målade jag om den till svart, men nu tror jag den ska få åka på utflykt till frabror spraylakerare och bli högblank röd. Eller svart. Eller vit. Ja, fin är det ju iallafall och sväljer prylar kan jag säga.

    SvaraRadera
  3. Hejsan! Såg den superfina barntepaten även här och undrar om du vet vart jag hittar den med de större husen på, den med svart bakgrund alltså. Har hittat tapeten med de mindre husen på Sandbergs men inte de större motivet. Har du någon aning?

    SvaraRadera
  4. I love the wallpaper in the photos! Great design all in black and white.

    SvaraRadera