tisdag 22 juni 2010

Fullt upp inför höstens planer...






Jag är "ledig"...men har ändå ett fullspäckat schema!
Ska nämligen öppna barnklädesbutik här på orten i augusti. Japp ni hörde rätt :)
Beslutet om att öppna butiken togs ganska snabbt när jag fick nys om en ledig lokal med bra läge här i Karlsborg. Man måste ju passa på när tillfälle ges :) Kommer inte gå in så detaljerat om det idag, men lovar att berätta om märken och visa bilder så fort det närmar sig. Och även bjuda in er till öppningsdagen såklart :)
Så som ni förstår så är det en del att stå i just nu. Möten hit och dit, sätta sig in tusen nya saker, inköp, skatter, momser, listan kan göras lång. Men det känns helt rätt. Jag älskar att jobba med kundservice. Och jag älskar att driva saker, vara kreativ och hitta lösningar. Jag gillar att utvecklas och utveckla. Jag gillar utmaningar. Jag gillar att ha mycket omkring mig. Jag gillar att jobba! Jag gillar att få bestämma mycket själv ;)
Så jag ser fram emot livet som egenföretagare (men kanske får äta upp det en dag, vem vet ;) )
Fram till öppningen i augusti så har jag det väldigt förmånligt då jag har "sommarlov" med barnen. Är verkligen helt underbart att slippa passa tider och bara ta dagen som den kommer. Göra små utflykter när man vill och bara ha de gött!
Och något som även är riktigt roligt är att jag faktiskt hinner fota en hel del! Love it!
Återkommer igen senare i veckan med en liten sommartävling!
Ha det så gott tills dess!

8 kommentarer:

  1. Wow, Sounds really nice. Have a nice summer before you open your shop :)

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med egen butik! Du kommer att klara det galant!

    SvaraRadera
  3. Låter jättespännande - all lycka till!

    SvaraRadera
  4. Så fantastiskt roligt! Jag är också grymt sugen på att driva eget, och du kommer klara det galant!

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Lycka till, har en kompis som driver en barnklädesaffär..hon är aldrig ledig har öppet 7 dagar i veckan har fortf inte blivit miljonär. tufft att ha småbarn och vara egen företagare mycket slit för ingenting.

    SvaraRadera
  6. Vad spännande med ett kliv till nåt nytt! Lycka till! Läste föregående talares kommentar om "slit för inget", men det där handlar nog mycket om inställning till saker och ting. Du verkar ha ett driv i dig så jag tror verkligen du kommer lyckas hitta en balans!

    SvaraRadera
  7. ... man får inte mat på bordet pga "inställningen till saker och ting" det är ett väldigt hårt slit i många år.

    SvaraRadera
  8. Så klart att inställningen spelar in många gånger! Det lever jag efter iallafall. Att tro på sina idèer och aktivt jobba för dem bidrar självklart i slutändan till något positivt. Jag är förberedd på år av slit, och gör inte detta för att bli "miljonär", utan för att jag har ett driv i mig att utvecklas. Sen självklart har jag en tro att jag kan få det att fungera, både ekonomiskt och tidsmässigt utan att behöva försumma barnen. Men jag har även inställningen att skiter det sig så har jag iallafall vågat försöka.

    SvaraRadera