tisdag 18 augusti 2009

SHINE SHINE

Min lediga vecka innan skolstart startade inte så som jag hade tänkt mig med inplanerade små mysiga dagsutflykter med barnen utan istället med lunginflammation. Host, host, host, magmusklerna får mycket träning av allt hostande vill jag lova och förbaskat ont gör det. Får hoppas en kur Kåvepenin gör susen till nästa vecka då skolbänken står redo för mig återigen, denna gången dock med Grafisk design på schemat. Längtar verkligen efter att få sätta igäng nu efter sommarens väntan.
Skolstart drar ju med sig lite små inköp såklart, måste så fort kroppen orkar ge mig ut för att shoppa lite trevliga block och diverse. En väska som kan rymma skolböcker och annat smått och gott står på att-köpa-listan och jag har siktet inställt på en superhärlig väska från Shine shine. Jag upptäckte Shine Shine via jobbet som har tagit in väskorna till försäljning.
Alla Shine Shines produkter tillverkas av kvinnor i Sydafrika enligt fair trade principen. Genom att köpa dessa väskor bidrar man till ökad ekonomisk frihet och möjlighet till arbete för människor i utvecklingsländer.
Jag fullkomligt älskar dessa galna, glada tyger. Spana in den alldeles färska webshoppen vilken kommer att uppdateras löpande med nya mönster hela tiden då varje tyg endast tillverkas i begränsat antal meter.
sacbagcoll

cushionswow

2 kommentarer:

  1. Vad pluggar du för något? En hel utbildning?

    SvaraRadera
  2. En ettårig utbildning, den är nog ganska intensiv tror jag så den innefattar en hel del.

    SvaraRadera