torsdag 25 september 2008

Barnrumsinspiration

1. Underbar illustration från Isa.nu 449 kr 2. Kudde i molntyg från Barnrummet 99 kr 3. Norm 69 lampa från Vit design 739 kr 4. PS Skåp från IKEA 795 kr 5. Kaninlampa från Russinet 449 kr 6. Barnstol från MIO, nu 4 st för 990 kr 7. TROFAST Förvaring IKEA 649 kr 8. Vit barnspis från BRIO 299 kr hos HIKMET 9. Marimekko Unikkotyg från FÖRR 299 kr/m 10. Barbapapa spargris från Russinet 195 kr 11. Hampen ryamatta från IKEA 399 kr Den dagen Mollys rum ska inredas så kommer det gå i färgerna vitt-grönt-rött-rosa. Jag fullkomligt älskar den kombinationen. Prylarna ovan i kollaget speglar hur jag tänker mig. Sen är det ju alltid svårt att sitta och spåna och inreda ett rum man inte ens har för tillfället, men det är ju så kul att samla inspiration och drömma lite. Väggarna kommer bli vita (vad annars), kanske med någon fondvägg i rött eller rosa. En Norm 69 lampa kommer pryda taket, tycker den passar perfekt även i barnrum. PS skåpet och TROFASTmodulen, båda från Ikea kommer nog få stå för leksaksförvaringen. Sen har vi lite roliga loppisfynd på vinden som kommer att få sig några lager färg och kanske lite ny klädsel och som sen får flytta in bland allt det "nya". Längtar tills man får sätta sina planer i verket...

5 kommentarer:

  1. Massor av snygga saker minnsan! Jonte börjar bli lite för stor för briospisen tex, men VARFÖR fanns inte vit när han var liten? Vi hade en klassiskt röd istället.

    Vita PS-skåpet ska han dock få när vi gör om hans rum:)

    Susanne

    SvaraRadera
  2. Lustigt - den Isa-illisen sparade jag ner tidigare idag som inspiration till dotterns rum! :-)

    SvaraRadera
  3. åh så fint! jag håller på att inreda lillans rum i samma stil, har en knallrosa fondvägg också. kommer bli kalas med mollys rum.

    SvaraRadera
  4. Jättefina saker! Håller på att inreda lillemans rum och tar tacksamt emot all inspration! Även om jag tyvärr är så traditionell att det nog inte kommer in så mycket rosa i hans rum. Eller... Ett tips bara, de fina mini"myran"-stolarna finns även hos ILVA lite billigare. Två för 379:- om jag inte minns fel.

    SvaraRadera
  5. Det där var ju saker som jag också hade valt ut eller velat köpa!

    SvaraRadera