fredag 16 september 2011

Vit elektronik


Jag gillar att använda elektronik, och jag gillar snygg elektronik. Dock är det inget som jag lägger några direkta pengar på, då jag är lite av den åsikten att har man saker som fungerar så varför köpa nytt. Som min mobiltelefon, den är 7 år gammal, japp ni hörde rätt, och fungerar toppen- till att sms:a och ringa. Sa du Wordfreud? Surfa och ta kort med mobilen? Nä, det är överkurs ;) Nä men visst vore det nice med en Iphone, men nä, Samsungen får allt hänga med tills den självdör. Och tvättmaskinen, den är väl 30 år, och ärvd av sambons bror. Tv-apparaterna 2 av 3 är tjockisvarianter och  loppisfynd.
And so on... Men nån gång när jag blir rik, då ska jag nog investera i någon snygg elektronik. Vit, vit, vit, så den kan stå framme och glänsa och se fin ut. Fast det är nog egentligen formen på prylarna ovan jag gillar mest, runda, bulliga, enkla. Oftast formen jag faller för på saker. Alltid älskat form.

I like to use electronic things, and I like good looking electronic. But usually I don`t spend money on it, because I have the opinion that if things works fine, you don`t have to replace it. As my mobilephone, it is about 7 years old and works fine. At least for sms and calling. Of course I would love an I-phone, but first my Samsung oldie must die. Though I like to dream about those fine white things. Simple, round and white electronic. I like the rounded shapes. I often
 fall for the shapes, and if they are white, it is double love.

Prylarna ovan: 1. Symaskin från Singer 2. Brödrost Dualit 3. Elvisp Dualit 4. Kaffebryggare design Jasper Morrison 5. I pod docka/radio JVC 6. Müji vägghängd cd-spelare 7. Dammsugare Electrolux, design Pia Wallèn

3 kommentarer:

  1. Herlig. For en fin blogg dette var, første gang jeg er innom:)

    SvaraRadera
  2. You've got some of my favorites amongst. Espcially the Muji player :)

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att det är fler som kör med en gammal men duglig mobil. Blir mest nervös inför tanken på att skaffa nytt, jag skiter verkligen i finesser utöver ringa/sms. Men utbudet av riktigt basic telefoner är begränsat till riktiga pangschislurar med jätteknappar...suck.

    SvaraRadera