söndag 30 januari 2011

Färgexplosion


 Bilder: Family living Blir så glad av såna här bilder. Färg och mönster i en brokig blandning. Underbart härligt, men ganska långtifrån hur det ser ut hemma hos oss. Visst finns det färg, mönster och massa loppisfynd i vårt hem. Men vi har ganska stora ytor, så det skulle krävas väldigt mycket prylar för att få till denna bohemiska och lite lagom kaotiska känsla. Och vet e tusan om jag skulle trivas med det heller. Ena dagen kanske. Andra dagen skulle jag nog få krupp och slänga ner hälften i källaren. Men sån är jag, lite velig i mitt inredande. Gillar ju både det ena och det andra. Det naiva och färgglada, det minimalistiska och skandinaviska. Gärna i en mix. Men sen ser man ett hem inrett i bara trä, vitt och svart och tycker det är såå fint. Men när jag plockar bort färgen hemma så blir jag nästan lite deppig. Behöver de där färg och mönsterkickarna, de ger energi. Men det är ju inte konstigt att man blir lite velig heller, med tanke på alla fantastiska, inspirerande hem man ser hela tiden. I tidningar, på Hemnet, på bloggar etc. Ögongodis finns det verkligen gott om. Men i slutändan väljer man ju ändå sina gamla vanliga favoriter bland plockgodiset, eller hur? (någon gång slinker det in någon ny favorit såklart, smaklökarna förändras ju) :)

3 kommentarer:

  1. Yes, this house looks lovely. But I like your house moren ;)
    Infact, I've posted some pictures of your blog the other day. Because your style & house is an inspiration for me.

    Greetings from Holland!

    SvaraRadera
  2. Visst är det så, jag kan titta på bilder på allt från superstramt till färgexplosion och tänka att så skulle man kanske ha, alternativt ha lite hem världen över och inreda olika ; ) Ha en skön kväll,
    /Malin

    SvaraRadera