onsdag 24 juni 2009

Lovisa Burfitt

27_28

31_32

43_44

Ännu ett tips på en fantastisk illustratör ur min "samling". Lovisa Burfitt illustrerar mestadels mode sen 1997 åt stora namn som bland annat H&M, Elle och Kenzo. Hon är numera bosatt i Paris där hon även har sitt egna klädmärke Burfitt. Jag fascineras av Lovisas enkla och lite ruffa stil med graffitikänsla som gärna tillsammans med fantasifulla och mjuka motiv utgör en härlig kontrast. Jag hoppas att hon börjar sälja sina illustrationer snart till oss vanliga dödliga för jag skulle älska att få pryda min vägg med något av hennes verk. Några av hennes "illisar" finns dock på tapet här, men jag skulle gärna vilja rama in något i size mindre.

2 kommentarer:

  1. Hej! Så märkligt, har funderat på att göra ett inlägg med "looking good, feeling sad" länge! :) Men vet du, hos wonderwall.se finns det iallafall en fin litografi av Lovisa man kan köpa "som vanlig dödllig"!

    Ha en fin kväll,
    kram Frida

    SvaraRadera
  2. Jag är oxå ett väldigt stort fan av Lovisa Burfitt. köpte nyligen en tavla av henne på wonderwall.se. Du kan ju kolla in den. 1000 dollar shoes heter den. Ett litet tips=)

    SvaraRadera