onsdag 10 juni 2009

I am back!

tradera 261

Digital StillCamera

Digital StillCamera

tradera 251

Oj vilken lång paus det blev då! Jag har haft så fullt upp senaste dagarna, skolarbeten som hopar sig nu i sluttampen också jobb och sjuka barn på det, så bloggen har blivit bortprioriterad. Men nu gör jag sista provet idag, sen är det sommarlov! Fast det blir jobb hela sommaren, så ledig blir jag ju inte, men jag kommer nog ändå känna mig mer ledig än på länge. Både för att Mikael nu äntligen har tagit sin examen och faktiskt kommer att komma hem varje dag men även för att skolan aldrig riktigt går att släppa utan hela tiden är med en i huvudet. Ständigt tankar på när arbeten ska vara inlämnade och många kvällar går åt till plugg. Även om jag faktiskt tycker det år riktigt kul att plugga så ska det ändå bli skönt att vara ledig från den ett tag. Men till hösten så blir det Grafisk design på schemat! Fick besked för ett par veckor sen att jag kommit in, så i ett helt år framöver får jag bara vara kreativ. Utbildningen innefattar dessutom fotokurs och kreativt skrivande vilket känns riktigt kul.
Förutom jobb finns inget inplanerat i sommar, vilket känns så skönt. Bara vara och ta dagen som den kommer. Två härliga dagar på Lundsbrunns spa ska vi dock ta och boka in framöver, sambons examenspresent, vilket ska bli riktigt härligt. Sen ska vi väl få till en tripp till Stockholm i några dagar, får passa på medan man har gratis boende däruppe tillgängligt. Vi har nog inte riktigt förstått varken sambon eller jag att hans veckopendlande nu till Stockholm äntligen är över. Nu kan man äntligen börja kika på hus ordentligt :)
Gillar inte bildlösa inlägg, så jag bjuder på några hemma hos oss bilder!

4 kommentarer:

  1. Vad skönt för er att din sambo är klar! Man har förstått att det varit ganska tungt emellanåt. Stprt grattis till honom! Är det en polisutbildning förresten?

    Ha en fin-fin sommar nu, spa och Sthlmsresa låter utmärkt. :)

    SvaraRadera
  2. Jaha, skrev en kommentar som försvann?

    Hur som skrev jag GRATTIS till sambons färdiga utbildning och ha en bra sommar! :)

    SvaraRadera
  3. Skönt att han är färdig!! Och få lite ledigt i skallen från skolan.

    Spännande tid ni har framför er. Och kul att ge sig ut på husjakt. Tyvärr tycker jag att priserna häromkring är lite höga. Hoppas ni har bättre priser hos er.Man blir lite begränsad för det är ju inte så kul att lägga alla pengar på hus o lån. Men det är bara kul att gå på husvisning o spana.;)

    ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Roligt att ha dig tillbaka! Lycka till i husjakten! Kram kram

    SvaraRadera