onsdag 20 maj 2009

På tapeten just nu: Marimekko

Länge har jag funderat över det faktum varför inte Marimekko, som har sina mönster på allt från kaffekoppar till lampskärmar, trycker upp några av sina mönster även på tapet. Har verkligen tänkt att denna kombination skulle ju inte kunna bli annat än succè. Men nu så blir denna tanke som funnits i mitt huvud i flera år snart verklighet! Inte tack vare mig alltså (om någon nu trodde det, hihi). Ryktet har cirkulerat länge i bloggosfären men det är först nu som det sprids pressbilder på de stora bloggarna. Samarbetet mellan Marimekko och tapetföretaget Midbec ser verkligen lovande ut. Vilken himla tur att jag inte kunnat bestämma mig för någon fondvägg hittills till vårt sovrum. Meningen med mitt velande har nog helt enkelt varit att vänta in dessa tapeter med mönster i finsk design. Till hösten så släpps de och det ska bli mycket, mycket spännande. Kommer garanterat bli anstormning till tapetbutikerna då. För bilder kika in här och här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar