söndag 19 april 2009

Veckans pysseltips!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Har bockat av en liten grej på min projekt/pyssellista här hemma nu, en vimpel till Liams rum. Har sett dessa vimplar lite varstans och blev självklart jättesugen på att tillverka en jag också när jag sett hur himla fint det blir. Har haft en bild i huvudet på hur jag vill att den ska se ut, men att köpa tyg i sju olika färger och sy varje vimpel kändes både bökigt och dyrt, så jag tog helt sonika fram min stora scrappärm som är fylld till bredden med kartongpapper, och tänkte att jag testar och ser om det kan bli bra. Så jag klippte ut vimplar från papprena, ca 13x17 cm i olika glada färger. Några limmade jag på ett blommigt presentpapper från Lagerhaus för att få in något mönstrat. Sen tog jag ett svart kantband ca 4 m långt där jag stack in vimplarna en efter en och sydde raksöm över. Jag är riktigt nöjd med mitt lilla projekt och det kostade mig varken särskilt mycket tid,svordomar eller pengar. ;)
Totalkostnad för lite färgade papper + kantband: ca 50 kr. Tidsåtgång: ca 45 min

9 kommentarer:

  1. Det blev jättefint! Jag håller på med ett flaggspel till Lillebrors rum, men med tyger istället. Jag kommer mig dock inte för att plocka fram symaskinen..... Det får bli nästa veckas projekt att bocka av från listan!

    Kram Zun

    SvaraRadera
  2. Det blev jättefint! Jag håller på med ett flaggspel till Lillebrors rum, men med tyger istället. Jag kommer mig dock aldrig för att ta fram symaskinen..... Det får bli morgondagens projekt att bocka av från listan!

    Kram Zun

    SvaraRadera
  3. Jättesnyggt, bra tips också att avända kartong och papper:) Kram emmsan

    SvaraRadera
  4. Kanonsnyggt och bra idé att använda papper. Mycket smidigare än tyg ju. :)

    Kram Malin I&D

    SvaraRadera
  5. Riktigt snyggt blev det! En riktig färgklick. Kram

    SvaraRadera
  6. Va färgglatt och snyggt det blev! Och det måste ju vara lättare och gå snabbare än att sy! Superbra idé!

    SvaraRadera
  7. Jag gillar verkligen "tavlan" med dom fina korten i! Vart får man tag på en sån nånstans? :) Svara gärna till lindaschaub@live.se om du vet :D

    SvaraRadera