torsdag 30 april 2009

Skräckblandad förtjusning


Sen fyra veckor tillbaka så går jag i ridskola! Det är något som jag varit sugen på i flera år och när min arbetskamrat frågade om jag ville hänga på henne och två andra tjejer i en liten privat ridskolegrupp så var det ju ingen tvekan, klart jag skulle med! Jag älskar ju att lära mig nya saker och ser det som en utmaning, men även som meditation. Att komma ut i naturen och inte kunnat tänka på något annat än ridningen är verkligen helt underbart. Ska erkänna dock att jag är rätt rädd när jag sitter där på hästryggen, men förhoppningsvis så släpper skräcken efter ett tag och övergår i bara ren förtjusning.

1 kommentar:

  1. Tycker du är modig! Vete tusan om jag hade vågat börja nu. Istället ska jag nogtacka mina föräldrar som introducerade mig i stallet som nioåring. Det finns inget bätte än att komma ut i naturen på hästryggen.

    Ge inte upp skräcken kommer försvinna och så är bara njutningen kvar ;)

    SvaraRadera