onsdag 1 april 2009

Jag blir glad av påsk

p�sk copy

Påskkäringar, godis, kycklingar, ägg och glädje. Påsken är min absoluta favorithögtid alla kategorier. Kanske beror det på alla vårkänslor som spritter i kroppen. Med ljuset och sommaren i sikte så kan man ju inte bli annat än lycklig. I påsk pyntar jag gult. En supersöt illis från Isa finns snart på en tavellist nära mig. Kostar endast 1:- om man beställer för över 320 kr. Gula tulpaner skall inhandlas imorgon (kanske mixar dem med orange, får se). Istället för påskägg tänker jag ge bort en strut med mumsig choklad från Åre chokladfabrik. Själv handlar jag dem i vår lokala inredningsbutik Hemtrevnad, men annars finns de att beställa från Russinet. De gula bokstäverna kommer från Village och är något jag gärna skulle vilja ha som pynt i påsk, för än har iallafall inte jag tröttnat på den rådande bokstavstrenden. Ett påskris skall självklart pyntas med, tänkte sätta mig ikväll och fixa själva pynten tänkte jag. Vad det blir får ni se senare i veckan :)

2 kommentarer:

  1. Åh vilken härlig påskinspiration! Jag håller med, man blir glad av påsken :D

    Kul att du gillade mina påskrosor och tack för länkningen!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt vårigt/påskigt kollage!Gillar också påsken,mysigt,festligt men inte så många måsten som vid jul!

    trevlig helg!

    tina

    SvaraRadera