torsdag 4 december 2008

En blogg som berör på många sätt

Mia Skäringer är inte bara min favorit för alla hennes roliga gestalningar i Mia och Klara. Jag är även helt fast i hennes blogg. Hon varvar humor med sorgsenheter, vardag med visdomar. Hennes ord berör. Älskar sättet hon skriver på, inga krusiduller liksom, inga förfiningar, utan "hederlig jävla underbar vanlighet" som hon själv uttrycker det.
Från hennes blogg:
"Jag önskar: att mina barn ska få en god självkänsla. Jag tycker att jag ser det så tydligt. För mycket självförtroende kontra för liten självkänsla kan vara dyngfarligt. Att bara slå sig fram utan att veta varför. Utan att ha någon inre förankring. Veva med armarna och butta omkull andra. Världen är full av för mycket själförtroende kontra för liten självkänsla. Full av människor som går omkring i förstora kostymer. Och därinne innanför tyget bultar ett litet vettskrämt hjärta"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar