lördag 15 november 2008

Nästa projekt

Bild från Childhoodinteriors (som verkar ligga nere för tillfället)
När vi kommer hem från resan så ska jag köra igång med projekt "sy kuddar till Liams rum". Kommer använda mig av ett par gamla vita gardiner för att sy kuddarna utav, och sedan trycka stora bokstäver med hjälp av textilfärg i olika färger, totalt inspirerad av bilden ovan, som kommer från den underbara sidan Childhoodinterior. De säljer helt underbara prylar till barnrummet, där jag lätt skulle kunna shoppa loss bland sängkläder, tavlor och möbler, allt i härliga mönster och färger. Tyvärr verkar sidan ligga nere för tillfället, men lägg namnet på minnet och kika in där framöver, för där finns massa inspiration och inhämta (och massa fint att köpa).

1 kommentar:

  1. Jag är med så sugen på att göra sådana till barnen. Blev så inspirerad av "Äntligen-hemma-Karin" som gjorde så fina. Om man kunde bli färdig till den någon gång med. :) Till Tea tänkte jag göra lite tuffare med mönstrade bokstäver och vanliga enfärgade bokstäver till Abbe. Man får se vad som skre, OM det sker. Ofta stannar det ju vid idéer...hm.

    Ha en najsig kväll! Kram Malin

    SvaraRadera