onsdag 5 november 2008

Glory Gloria

Bild: Urban living
Till jul så blir det inte mycket pyntat fhemma för vår del. Jag vet några år så var jag helt tokig i tomtar och diverse, men nu tycker jag mest det känns omständigt att plocka fram en massa krafs, för att några veckor senare packa ner allt och bära upp på vinden igen. Så i år blir det några få utvalda julpynt som får åka fram, så som några julstjärnor i fönstrena, och några småprylar med julkänsla. Något som jag däremot saknar och som länge önskats är en fin ljusstake, som kan användas som adventsljusstake, men även resten av året. Alltså ingen med tomtedekorationer eller liknande, utan någon stilren sak som går att pynta efter behag. Och nu har jag hittat den, the one and only, min drömljusstake! Den är rund och gjord i gjutjärn, man kan pynta den med mossa, fylla den med godis, you name it, och med ljus i så liknar den en luciakrona. Gloria heter den, och går att läsa mer om här. Säger bara: Vill ha, vill ha, vill ha!

3 kommentarer:

  1. Den var riktigt fin! Kul när man kan fylla en med lite vad man vill! Och så kan man ju faktiskt använda den året runt om man vill...

    Jo du har helt rätt - stolen Gilbert finns i vitt också! Har provsuttit dem på IKEA & de verkar supersköna.

    Ha det så bra!
    KRAMISAR!!!

    SvaraRadera
  2. Den var ju riktigt snygg. Har själv Gilbert stolar hemma i vit färg.Tycker de är kanon.Kvaliten på de är super.

    K R A M

    SvaraRadera
  3. Jättefin !! Jag har en liknande ljusstake i mässing -kan med fördel användas hela året..Kram// Eva

    SvaraRadera