torsdag 13 november 2008

Bloggpaus

Bild från hotellet vi ska bo på
Om ni tycker att det blir väldigt tyst på bloggen nästa vecka, så beror det på att jag istället ligger på en strand med finkornig lavasand och dricker färgglada paraplydrinkar hela dagarna. Ja förhoppningsvis ska det väl hinnas med lite sånt iallafall mellan matning, nattning och spring efter två små. Söndag morgon drar vi alltså från kalla Sverige till förhoppningsvis soliga Teneriffa, för en hel veckas välbehövlig semester tillsammans. Inget tjafs om dator, städning eller matlagning (jo här hemma tjafsas det om de mesta vill jag lova, trots att vi är jämställda, sambon tar till och med fram dammsugaren på eget initiativ, och diskar mer än gärna, vilken karl va? Ja tro det eller ej, det händer till och med att jag blir irriterad för att han städar FÖR mycket, haha.) Sambons bror med familj ska också med, så vi är fyra vuxna och fyra barn, så det blir ett barn per vuxen, så hela resan borde ju gå som en dans, eller? Tja, isåfall kanske en version av Peppe Engs deltagande i Lets Dance, med inte helt perfekta danssteg, en hel del otakt och ömma tår, men framförallt mycket glädje! Förresten, vad är det med turisthotell och deras inredning? De senaste hotellen vi bott på , alla i Spanien, har sett ut att ha samma inredare, de rutiga överkasten är iallafall en gemensam nämnare. Finns det ett spanskt Roomservice månne, som åker runt bland hotellen och delar med sig av sin smakfulla stil? Ja ett mysterium är det iallafall. =)

2 kommentarer:

  1. ja hotellinredningar utomlands kan vara riktigt heta :P nog är du väl sugen på det där fräsiga överkastet hemma? -skrockar lite för mig själv-

    hoppas ni får en URSKÖN och härlig semester. Önskar mig också bort till varmare breddgrader, men det får nog vänta ett tag.. tyvärr.

    men skicka lite soltankar hem till mig är du snäll!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt ni ska ha det på Teneriffa! Jag har varit där en gång och tycker det är supermysigt. Ha en härlig semester! Kram Anna

    SvaraRadera