tisdag 28 oktober 2008

Designade livräddare




Blev ganska förvånad när jag googlade på brandsläckare igår och fann dessa designade brandsäkerhetsprylar hos Fireinvent.se. Brandsäkerhetsprodukter har stått högst på listan över inköp sen jag gick första hjälpen kursen och verkligen fick påminnas om hur viktigt det är att ha dessa livräddare hemma. Dessa produkter skulle jag hänga upp hemma med dubbel glädje, självklart för deras viktiga syfte men även för deras snygga design,
som jag tror kan bidra till att fler har dessa produkter lättillgängliga. Deras yttre smälter ju in i inredningen, vilket traditionella brandsläckare inte gör, som därmed ofta blir förvisade till någon garderob, där de kanske inte är så lätta att få tag på när väl en brand uppstår. Vet ni förresten vilket som är det bästa stället att ha brandsläckaren på? Jo i sovrummet ska den helst placeras, då majoriteten av bränderna sker nattetid, när vi ligger och sover, och vid en ev. brand så vill man ju med fördel ha släckaren nära till hands.
Säkerhetsboxarna finns i flera olika färgalternativ och innehåller två olika brandvarnare, en brandfilt designad av Tiogruppen och en brandsläckare.

3 kommentarer:

  1. japp stod och klämde på k.rauta jag i går ja på dem... ett måste eller hur;)
    kram M

    SvaraRadera
  2. Oj hade inte en aning om att de fanns så snygga grejjer. Fyller ju verkligen alla behov, ska kika in där=) Ha det bra, kram emmsan

    SvaraRadera