torsdag 7 augusti 2008

Nu ska vi också hänga på varje år...







Min mamma, moster, mormor, min morbrors fru och på senare år även min storasyster, brukar varje år under sommaren åka till Lidköping, för att fika, shoppa, äta gott och bara umgås. Det är en fin lite tradition som hållt i sig i många år nu. Detta år följde även jag och min ena lillasyster med. Vi hade mycket trevligt vill jag lova. Mycket fniss (som alltid när jag och Bella, min lillasyster, umgås) och en del shoppingfynd (som det nästan alltid blir när jag är iväg på någon tur...) blev det. Vi startade dagen med fika på Garströms konditori, ett supermysigt kondis, med inredning bevarat i riktigt gammaldags stil. Detta första stopp är en av traditionerna de håller stenhårt på, så där fikar de år efter år, och även detta =) Sen delade vi på oss och gick i affärer ett par timmar för att senare mötas upp för lunch. Efter det tog jag och min syster ett besök till Rörstrands museum och Fabriksbutiken som ligger mitt i stan. HaDär höll jag på att bli tokig av allt fint jag ville ha...Och när det är fabrikspriser och andrahandssortering och därmed betydligt lägre priser än normalt, så måste man ju passa på. Så en Iittala skål i klarglas och två små Kivi lyktor även de i klarglas fick jag med mig hem. En vit uggla från Åhlens, 30% på 39 kr (kunde man ju inte motstå) och två fina skrivblock från samma ställe blev det också. En härlig dag sammanfattningsvis. Nästa år hänger vi med igen!

6 kommentarer:

  1. Hur kan jag ha missat din blogg??? Verkar urtrevlig juh! Får flukta runt lite här snart...

    Lätt, jag hade hängt på en sån tradition - verkar väldigt mysigt. PiM

    SvaraRadera
  2. Behöver spröjshjälp till mittlillabo!

    SvaraRadera
  3. jag vill ocksa he den fina fina ittala skalen. Later som ni hade en jattetrevlig dag!!
    saknar min mamma onskade att jag hade narheten till henne.....
    ha en bra helg
    kram
    anna

    SvaraRadera
  4. duuuu!!! de där Wienerbröden skulle jag inte tacka nej till. oooh så goda de ser ut!! awwwww. haha jag har någon slags fikabrödsmani här.

    inte bra inte bra..

    Emmy
    www.emmyt.blogg.se

    SvaraRadera
  5. Lite sugen på en Iittala skål men priset är ganska högt. min fundering är på vad dem kostar i fabriksbutiken?!

    mvh josefine
    www.jarvidsson.blogspot.com

    SvaraRadera
  6. Lite sugen på en Iittala skål men priset är ganska högt. min fundering är på vad dem kostar i fabriksbutiken?!

    mvh josefine
    www.jarvidsson.blogspot.com

    SvaraRadera